آشنایی با خدمات حرفه‌ای کانفیگ سرور و بهینه سازی وب سایت

این روزها یکی از شغل های پر درآمد در زمینه اینترنت وب مستری و داشتن یک وب سایت پر بازدید میباشد. مسلما داشتن یک وب سایت پر بازدید بیزینس شما را گسترش خواهد داد و به درآمد بالاتری خواهید رسید، اگر شما نیز صاحب یک وب سایت یاشید یا سایت های مشتریان خود را میزبانی می کنید یکی از مهمترین دغدغه های شما سرعت لود سایت و امنیت سایت و سرور میزبان سایت شماست.

مدیریت سرور

علاوه بر کانفیگ اولیه سرور مدیریت آن نیز بسیار حائز اهمیت است . یک سرور در هر زمان ممکن است نیاز به کانفیگ های جزئی و یا تغییرات داشته باشد ، و یا ممکن است نیاز به بهینه سازی های مرتب و حتی تعمیرات جزئی و یا کلی نیز داشته باشد که آن بر عهده مدیر سرور خواهد بود .

بهینه سازی سرور متناسب با وردپرس

با کانفیگ اولیه سرور قابلیت های پیش فرض وردپرس بروی آن پشتیبانی می باشد اما با این وجود امکان استفاده حداکثری از وردپرس میسر نمی باشد به عبارت دیگر برای داشتن بازدهی بیشتر وردپرس نیازمند کانفیگ های دیگری بروی سرور می باشد. در صورتی که سرور شما نیاز به بهینه سازی دارد می توانید در خواست خود را در سایت ثبت نمایید

نصب انواع کنترل پنل

قطعا استفاده از سرور به صورت ترمینالی برای همه کاربران آسان نخواهد بود و نیازمند دانش فنی می باشد. برای این منظور کنترل پنل هایی مانند cpanel و directadmin بروی سرور نصب می گردد تا کافرمایان خود نیز دسترسی به تغییراتی چون نصب و تغییر اکستنشن ها داشته باشند و مدیریت سرور برای آن ها اسان تر باشد.

سرعت لود وب سایت

باید در نظر داشت که سرعت لود یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید در طراحی سایت رعایت کنید، طبق تحقیقات انجام شده کاربران بیشتر از 5 ثانیه الی 10 ثانیه برای لود شدن یک وب سایت صبر نمیکنند پس وب سایت هایی که سرعت لود خوبی دارند میتوانند در از دیگر رقبا پیشی بگیرند و در رتبه بندی گوگل بالاتر قرار بگیرند

کانفیگ سرور چیست؟

بطور ساده وقتی شما یک سرور تهیه میکنید فرق نمیکنه مجازی باشد یا اختصاصی ، سرور شما با یک سیستم کامل و یا کنترل پنل بصورت خام در حد نصب و راه اندازی اولیه به شما تحویل داده خواهد شد و تا زمانی که سرور کانفیگ نشود و ایمن سازی نشود شما از حداکثر منابع و قدرت سرورتون نمیتوانید استفاده کنید. داشتن یک کانفیگ صحیح و خوب و اصولی که توسط یک متخصص انجام شود باعث افزایش سرعت لود سایت های روی سرور و تامین امنیت اطلاعات سایت های شما و جلوگیری از مشکلاتی مانند هک شدن خواهد شد و شما این اطمینان را نیز خواهید داشت که از حداکثر منابع سرورتون استفاده می شوند و سایت های شما با کمترین مشکلات و بهترین سرعت به کار خود ادامه خواهند داد.

کانفیگ سرور چیست ؟ کانفیگ چیست؟ کانفیگ سرور لینوکس چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه‌ی مقاله با پاسخ به تمامی این سوالات تلاش می‌کنیم تا به شما در امر حفظ امنیت اطلاعات و داده‌‌ها کمک کنیم؛ با ما همراه باشید. 

در دنیای دیجیتال امروزی داشتن یک وب سایت برای هر کسب‌وکاری امری ضروری است. یک وب سایت پربازدید که عملکرد مناسبی داشته باشد می‌تواند به مشتریان کمک کند تا در بهترین شرایط از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند. از آنجایی که کاربران اطلاعات مهمی ازجمله اطلاعات بانکی و شخصی خود را با سایت شما به اشتراک می‌گذارند، امنیت سایت و سرور میزبان اهمیتی دوچندان می‌یابد.

در همین ابتدا لازم می‌دانیم عنوان کنیم که اگر برای میزبانی سایت خود سرور مجازی یا اختصاصی خریداری کرده‌اید، اما دانش و توانایی کافی برای مدیریت آن را ندارید و علاوه بر آن، نمی‌توانید زمانی برای یادگیری تخصص‌های مدیریت و امنیت سرور و به طور کلی گانفیگ سرور اختصاص دهید، می توانید از ما کمک بگیرید.

ما با ارائه‌ی خدمات کانفیگ سرور از شما می‌خواهیم که تنها بر روی کسب‌وکارتان تمرکز کرده و تلاش کنید تا آن را توسعه دهید و مواردی مانند بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در این محیط را به ابرآراز بسپارید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از هزینه و تعرفه خدمات کانفیگ سرور به وب سایت ما سر بزنید و یا با شماره‌ های پشتیبانی تماس بگیرید.

امنیت سایت

امنیت سایت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و می توان گفت موثرترین عامل ادامه فعالیت ، ثبات و اعتبار یک سایت با توجه به موارد دیگر ، موضوع مهم امنیت است. متاسفانه با بررسی وضعیت سایت های عادی و حتی بزرگ و حساس به این نتیجه می رسیم که بسیاری از مدیران و مسئولان سایت ها اهمیت کمی به امنیت سایت می دهند.
هک نشدن سایت، امن بودن سایت را تضمین نمی کند به این معنی که ممکن است بر روی یک سایت با ضعف های امنیتی ، تلاشی برای هک و نفوذ به آن انجام نشده است و در صورت انجام سایت مورد بحث آسیب پذیر خواهد بود. اهمیت امنیت سایت زمانی مشخص می شود که سایت تحت حمله قرار دارد که محتمل به دو نتیجه خواهد بود. اگر امنیت سایت بصورت صحیح تامین شده باشد حمله ناموفق بوده و سایت آسیبی نخواهد دید اما اگر موارد امنیتی رعایت و تامین نشده باشد ضریب آسیب پذیری سایت بسیار بالا خواهد بود و امکان هک سایت و نفوذ به آن وجود دارد.

 این نکته نیز قابل توجه است که حتی با وجود انجام و پوشش موارد امنیتی هر سایتی در هر زمان و موقعیت مستعد دریافت حملات و آسیب پذیری ناشی از حملات است. نوع ، تعداد و روشهای هک و نفوذ بسیار گسترده هستند و مقابله در برابر تمامی آنها اقدامات بسیار جدی و دائمی را طلب می کند. علاوه بر پوشش و رفع موارد امنیتی بحث مراقبت و رسیدگی نیز در امنیت بسیار حائز اهمیت است.

روش‌های تامین امنیت سایت

همان‌طور که بیان شد، برای تامین امنیت سایت باید موارد متعددی را مورد توجه قرار داد. طراحی سایت، امنیت سرور، امنیت شبکه، امنیت اینترنت، امنیت سیستم عامل، امنیت نرم افزار و بسیاری از موارد دیگر. این‌ها نقش کلیدی در تامین زیرساخت امنیت سایت دارند. در ادامه روش‌های تامین امنیت وب‌سایت را بیان خواهیم کرد.

برنامه وب Firewall
WAF
حملات خودکار را متوقف می کند که معمولا وب سایت های کوچک و یا کمتر شناخته شده را هدف قرار می دهد.
این حملات توسط رباط های مخرب انجام می شود که به طور خودکار به دنبال آسیب پذیری هستند.
آن ها می توانند دلیل حملات DDoS باشند که به صورت آهسته یا ناگهانی وب سایت شما را تخریب می کند.

دریافت سیستم مدیریت محتوا، قالب و افزونه‌های سایت تنها از منبع اصلی
در صورتی که سیستم مدیریت محتوا، قالب و افزونه‌های سایت از منابع غیراصلی و تقلبی تامین شود، ساختار فایل‌ها به‌راحتی قابل تغییر است و امکان ترکیب آن‌ها با بدافزار، اسپمر و… وجود دارد. بنابراین همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، هر فایلی که از منابع غیراصلی تامین شود، می‎‌تواند حاوی بدافزارها باشد. با رعایت این موضوع می‌توانید از بروز مشکل و تهدید امنیت سایت جلوگیری کنید.

تعیین سطح دسترسی مناسب
سطح دسترسی، به‌خصوص برای فایل‌های محتوی اطلاعات کلیدی بسیار ضروری است. مثلا برای اطلاعات دیتابیس باید سطحی از دسترسی را تعریف کرد که تنها وب سرور و صاحب فایل بتوانند اطلاعات داخل فایل گانفیک را بخوانند و غیر از این، به هیچ شکل قابل دسترسی نباشد. برای فایل‌ها و دایرکتوری‌های دیگر نیز باید سطح دسترسی معقول و استاندارد تعیین کرده و از دادن دسترسی سطح بالا خودداری کرد.

محافظت از وب‌سایت در برابر اسپمرها
روبات‌های اسپمر با جستجو در سایت‌ها و یافتن نقاط ضعف آن‌ها، اقدام به حملات اسپم می‌کنند. اگر اصول امنیت و محافظت از سایت به‌درستی صورت نگرفته باشد، احتمال دارد که با ایجاد اختلال در سرور، شرکت میزبان سایت به شما معترض شود و همچنین از منابع متعدد ابیوز (سوءاستفاده هکرها و سرقت اطلاعات) دریافت کنید. البته با یک اقدام ساده و استفاده از سیستم محافظت CAPTCHA می توانید از بروز مشکلات امنیتی اسپمرها جلوگیری کنید.

تعیین محدودیت برای دسترسی و مشاهده
با اعمال محدودیت‌های دسترسی، امنیت سایت تا حد چشم‌گیری بهبود پیدا می‌کند. مثلا با تعریف IP می‌توان از مشاهده مسیر یا فایلی خاص توسط اشخاص غیر جلوگیری کرد. به این صورت که به سرور گفته می‌شود اگر IP کاربر با مقادیر تعریف شده متفاوت باشد، پیغام forbidden یا access denied را نمایش دهد

محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت
همان‌طور که در ابتدای بحث گفته شد، تامین امنیت سایت، به‌شکل 100 درصد، ممکن نیست. اما با انجام و رعایت موارد حفاظتی، می‌توان مشکلات امنیتی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. مثلا پیشنهاد می‌شود از قابلیت محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت استفاده کنید. مثلا اگر نام کاربری و رمز عبور وب‌سایت شما به دست هکرها افتاده باشد، با انجام این کار می‌توانید مانع مشاهده مسیر مدیریت توسط هکرها شوید. انجام این کار در کمک به تامین امنیت سایت موثر است.

موارد ذکر شده تنها بخشی از اقداماتی می باشد که می بایست در امنیت وب سایت یا سرور رعایت شود که این موارد در صورتی که به اشتباه تنظیم گردند ممکن است بازدید کنندگان اصلی سایت شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد هاست نگار با افتخار و با داشتن سابقه چندین ساله  آماده همکاری با شرکت یا افراد در زمینه تقویت امنیت سرور یا سایت می باشد.

بهینه سازی سرعت سایت

وب سایت شما تنها فروشنده در کسب و کار شماست که به طور شبانه روزی کار می‌کند. از آنجایی که امروزه تجارت بیشتر از راه ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود، وب سایت شما اغلب اولین تصویری است که مردم از نام تجاری یا سازمان شما دریافت می‌کنند. با توجه به این که ۸۸٪ افراد پس از اولین تجربه بد، کمتر به وب سایت باز می‌گردند، حضور و عملکرد وب شما تأثیر مستقیمی بر تجارتتان دارد.

برای جلوگیری از ایجاد اولین برداشت ضعیف و غیرحرفه‌ای، بسیار مهم است که وب سایت شما برای یک تجربه کاربری یکپارچه که مشتریان احتمالی در آن به عقب بازگردند، بهینه سازی شود.

چگونه بفهمیم که سرعت سایت ما پایین است؟

اولین راهی که برای فهمیدن این موضوع باید انجام دهید این است که یک صفحه ناشناس در مرورگر خود دسکتاپ یا تلفن همراه خود باز کرده و زمانی که صفحه سایت شما بارگذاری می شود را اندازه گرفته و با میزان بارگذاری سایت رقبایتان مقایسه کنید. اگر سایت شما در 10 ثانیه بارگذاری شد، نشان دهنده این است که شما نیاز دارید از نکات آموزش بهینه سازی سایت در روند کاری خود استفاده کنید.

روشی که گفته شد برای درک کلی وضعیت سرعت لود سایت شما است. برای بررسی و تحلیل بهتر وضعیت سایت خود می توانید از ابزارهایی که در ادامه این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم، استفاده کنید.

چرا بهینه سازی سرعت سایت برای سئو اهمیت دارد

بهبود سرعت صفحات سایت برای سئو اهمیت دارد؛ چراکه سایتی که سرعت بارگذاری بالایی دارد، طبیعتا تاثیرگذاری بهتر و عمیق تری هم روی کاربران خواهد گذاشت. سرعت سایت همچنین بر نرخ تبدیل اثر می گذارد که نرخ تبدیل یکی از هدف های سئو سایت نیز می باشد. در نتیجه بسیار مهم است که شما در ابتدا وضعیت سرعت صفحاتتان را با استفاده از ابزارهای تست سرعت سایت بررسی کرده و پس از آن تلاش خود را بکنید تا به خوبی از تکنیک های بهبود سرعت بارگذاری بهره کافی را ببرید.

اهمیت بهینه سازی سرعت وب سایت برای تجربه کاربری

برای درک بهتر این موضوع باید به این فکر کنید که در اصل شما چرا یک وب سایت ایجاد کرده اید. طبیعتا شما می خواهید که اطلاعات و نکاتی را در مورد خود و یا کسب و کارتان ارائه کنید. همچنین کسب درآمد نیز یکی از اصلی ترین اهدافی است که در مورد ایجاد یک وب سایت وجود دارد. در نهایت برای رسیدن به این اهداف شما نیاز به ترافیک دارید.

سئو سایت به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از استراتژی ها و اصول آن، ترافیک طبیعی مناسبی را از گوگل دریافت کنید. البته شما همیشه می توانید از تبلیغات پولی گوگل و یا دیگر سایت ها استفاده کنید. اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانید با تولید محتوای ارزشمند کاربران را جذب وب سایت خود کنید.

البته دقت داشته باشید، همین که شما به یک ترافیک نسبی رسیدید، این کافی نیست. شما باید نهایت تلاش خود را بکنید تا این ترافیک را برای مدت زمان بسیار زیادی برای صفحات سایات خود حفظ کنید.

حال نکته ای که وجود دارد این است که کاربران سایت شما تمایل دارند تا اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت هرچه تمام در اختیار داشته باشند. بنابراین برای اینکه یک تجربه کاربری خوب ایجاد کرده و مخاطبین را شیفته وب سایت خود کنید، باید از نکات و اصول آموزش بهینه سازی سرعت سایت استفاده کنید.

مسئله دیگری که سرعت سایت برای آن اهمیت زیادی دارد، سئو است. همانطور که می دانید، گوگل سرعت بارگذاری صفحات سایت را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد. در نتیجه اگر شما بتوانید افزایش سرعت ورود به سایت خوبی داشته باشید، می توانید از نظر سئو قوی کار کرده و رتبه های برتر را از آن خود کنید. حتی اگر تمرکز ویژه ای بر کیفیت محتواهای خود داشته باشید، اما نتوانید که سرعت صفحات خود را افزایش دهید، در این صورت گوگل رنک بالایی برای وب سایت شما در نظر نخواهد گرفت؛ چراکه هدف اصلی گوگل رضایت کاربرانش است و شما و وب سایتتان نیز توجهی به این قضیه نداشته اید.

برخی از خدمات بهینه سازی سایت هاست نگار :

بهینه سازی سرعت بارگذاری تصاویر سایت
بهینه سازی جاوا اسکریپت
بهینه سازی CSS
بررسی افزونه های نصب شده
استفاده از minification
بهینه کردن cache سایت خود
و …

پشتیبانی وبسایت

با گسترش حضور کسب و کار های مختلف در دنیای مجازی از طریق طراحی وب ، کسب اطمینان از خدمات نگهداری و پشتیبانی سایت یکی از ضروری ترین اقدامات و مهم ترین دغدغه های صاحبان مشاغل به شمار می رود. راه اندازی وب سایت یک روش ماندگار و کارآمد برای تبلیغات آنلاین محسوب می گردد، اما مطمئنا بعد از پباده سازی، نیاز به پشتیبانی سایت خواهد داشت. در بازه های زمانی مختلف لازم است تا یک نیروی متخصص به رفع خطاهای فنی احتمالی و اجتناب ناپذیر به وجود آمده بپردازد و البته پروسه پشتیبانی و نگهداری سایت های اینترنتی تنها به این مقوله محدود نمیشود و از جنبه های مختلفی می توان آنرا تامین نمود.

ما در مجموعه هاست نگار با برخورداری از سوابق اجرایی مفید، ارائه دهنده خدمات طراحی، باز طراحی، بهینه سازی و سئو سایت ، نگهداری و پشتیبانی سایت به متقاضیان ارجمند می باشیم. لازم به ذکر است که ایجاد تغییرات در کد نویسی صفحات وب و افزودن قابلیت ها و امکانات جدید در سایت ، به عنوان خدمات نگهداری و پشتیبانی سایت در نظر گرفته می شود و شما می توانید با بررسی و ملاحظه نمونه کارهای طراحی و پشتیبانی ما، میزان کیفیت کار نهایی را تشخیص بدهید و با تکیه بر این مورد بهتر تصمیم بگیرید و پشتیبانی سایت خود را تماما به کارشناسان مجرب و متخصص ما بسپارید و دیگر هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشید.

از ایده تا اجرا همراه شما هستیم

با تمام زوایای ذکر شده حول طراحی وب سایت وردپرس ممکن است همچنان در شک و شبه باشید!
آیا وب سایتی که مد نظر دارم با وردپرس قابل پیاده سازی می باشد؟
آیا راه اندازی وب سایت اختصاصی بهتر است ؟
برای داشتن یک وب سایت قوی چه کاری لازم است انجام دهم ؟
هزینه راه اندازی و نگه داری آن چقدر میباشد ؟
چنانچه برای کسب و کار خود نیازمند یک وب سایت هستید یا برای گسترش ایده خود نیازمند مشاوره هستید. می توانید از طریق تلفن های تماس یا بخش ارسال تیکت از مشاوره رایگان بهره مند شوید  تا تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ داده شود.

سوالات متداول

بهترین راه برای ایمن نگه داشتن وب سایت وردپرسی این است که به‌روزرسانی‌های دائمی برای افزونه‌ها و تم‌های آسیب‌پذیر انجام دهید و یک فایروال نصب کنید که وصله‌های مجازی آسیب‌پذیری‌های وردپرس را ارائه می‌دهد.

 

اگر سایت شما محافظت نشده باشد، هکرها می توانند از سایت شما استفاده کنند تا بازدیدکنندگان سایت شما را با بدافزار آلوده کنند و داده هایی را که سایت شما در اختیار دارد به سرقت ببرند. واقعیت این است که به دلیل یک وب سایت هک شده ، مشتری اعتماد خود را از دست می دهد و بنابراین منجر به از دست دادن شهرت شرکت می شود که برای تجارت الکترونیک اغلب می تواند به معنای پایان کار باشد.

امنیت وب‌سایت به محافظت از وب‌سایت‌های شخصی و سازمانی در برابر حملات سایبری اشاره دارد

رفع خطا های فریمورک لاراول
اضافه کردن امکانات جدید به کد نوشته شده با فریمورک لاراول
بررسی و آنالیز مشکلات سایت
بررسی بروزرسانی هسته وردپرس، قالب و افزونه‌ها
بررسی خطاهای رایج وردپرس
بررسی مشکلات فنی سایت
بررسی تداخل قالب و پلاگین ها

بهینه سازی سرعت بارگذاری تصاویر سایت
بهینه سازی جاوا اسکریپت
بهینه سازی CSS
بررسی افزونه های نصب شده
استفاده از minification
بهینه کردن cache سایت خود
و ...

برآورد هزینه طراحی سایت یه پروسه کاملا سفارشی و متناسب با هر سفارش می باشد و نیازمند این می باشد که تیم ما بخش های مختلف پروژه را تحلیل و سپس برآورد هزینه و زمان درستی را ارائه دهیم.

درصورت تمایل به رفع مشکلات فنی سایت شما ، لیست خواسته های خود را از راه های ارتباطی موجود در سایت برای ما ارسال نمائید تا تعرفه رفع مشکلات یا بررسی مشکلات خدمت شما اعلام گردد.

در حال حاضر خدمات رفع مشکلات و خطاهای سایت برای پلتفرم وردپرس ، زبان php فریمورک لاراول ارائه میشود.

طراحی سایت هاست نگار
نام کاربری و یا ایمیل *
رمز عبور *
شماره همراه ( بهمراه 0 ) *
جهت دریافت پیامک های وضعیت تیکت شماره همراه خود را وارد نمایید.
نام کاربری
ایمیل *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *