افزونه های امنیتی وردپرس

5/5

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان می باشد که توسط میلیون ها نفر مورد استفاده قرار می گیرد و اطمنینان از امنیت چنین پلتفرمی برای هر مجموعه ای ضروری می باشد.

یک وبسایت وردپرسی باید در برابر حملات هکرها، ویروس‌ها، هرزنامه‌ها و … مقاوم باشد به همین دلیل لازم است از بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس برای وبسایتتان استفاده کنید.

امروزه تعداد حملاتی که در هر ساعت به وب سایت ها می شود افزایش چشم گیری داشته است. به طوری که همه سایت ها در تلاش اند این حملات را خنثی و سطح امنیت خود را افزایش دهند. در حال حاضر با استفاده از افزونه های امنیتی وردپرس حجم زیادی از این حملات کنترل می شود که در این پست قصد داریم بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را به شما معرفی کنیم.

با توجه به این موضوع که با پیشرفت علم و تکنولوژی دسته ای از مشاغل به فضای الکترونیکی و مجازی انتقال یافت، شیوه کار بسیاری از مردم نیز دست خوش تغییرات فراوانی شد. برای مثال افرادی که در دنیای واقعی با روش های متنوع به دارایی ها مردم حمله می کردند، امروزه وبسایت ها را مورد حمله قرار می دهند.
باید این نکته را در نظر داشته باشید که یک سایت مناسب و حرفه ای که بتواند در میان رقبا قد علم کند و حرف اول را بزند، علاوه بر مسائلی همچون زیبایی ظاهری و یا محتوای خوب، نیازمند امنیت بالا است.

امنیت وردپرس چیست؟

عبارت امنیت در سایت ها به حفظ هر گونه اطلاعات و محتوای داخل سایت از افراد نامربوط گفته می شود. در واقع یک سایت ایمن سایتی است که هیچ یک از اطلاعات نظیر اطلاعات شخصی کاربران یا صاحب سایت، آمار فروش، ایمیل کاربران، متون و نوشته ها، قالب ها و افزونه ها در دسترس افراد دیگر قرار نگرید.

افزونه امنیتی Wordfence Security

Wordfence از بهترین و محبوب‌ترین افزونه‌های امنیتی وردپرس به شمار می‌آید و یک افزونه امنیتی جامع است که می‌تواند امنیت بخش‌های مختلف یک وب‌سایت وردپرسی را پوشش دهد. این افزونه قادر است که ترافیک‌های مخرب را قبل از ورود به سایت شناسایی و مسدود کند. به‌علاوه دارای یک اسکنر بدافزار است که به‌راحتی پلاگین‌ها، فایل‌ها و… را قبل از آپلود بررسی می‌کند.
از دیگر قابلیت‌های افزونه Wordfence می‌توان به احراز هویت دو عاملی، ایجاد محدودیت در ورود به سیستم برای جلوگیری از ورود حملات Brute Force و امکان رصد گزارشات ترافیک آنلاین به صورت بلادرنگ اشاره کرد.افزونه وردفنس در دو نسخه پولی و رایگان ارائه شده است که البته تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و کاربران می توانند بسته به نیاز خود هر کدام را انتخاب کنند.

افزونه امنیت کامل وردپرس یا همان All In One WP Security & Firewall

All In One WP Security & Firewall هم یکی دیگر از بهترین افزونه های امنیتی وردپرسی است. نکته قابل توجه این است که میتوانید از این افزونه به شکل کاملا رایگان استفاده کنید و نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای برایش ندارید! در ادامه ویژگی های افزونه امنیت کامل وردپرس را با هم میخوانیم:
یکی از مهم ترین دلایل هک شدن سایت های وردپرسی، این است مدیران سایت، حساب هایی با نام کاربری admin و گاها حتی رمزهای آسان میسازند. این افزونه وردپرس، تمامی نام های کاربری با این جزئیات را پیدا کرده و به شما برای تغییر نام و رمزشان هشدار میدهد.
یکی از مهم ترین قابلیت های این افزونه امنیتی وردپرس، قابلیت افزایش امنیت پنل ورود کاربر به سایت است. افزونه به شما اجازه میدهد ip هایی که دائما قصد ورود داشته و نتوانسته اند رمز درست بزنند را مسدود کنید، اجازه میدهد لیستی از ip های نامعتبر یا مشکوک را هم از دسترسی به سایت محروم کنید. همینطور اجازه دارید در پنل کاربری سایت یک captcha اضافه کرده و امنیت آن را به شدت بالا ببرید.
علاوه بر این قابلیت های دیگری مثل بررسی و رصد کاربران وارد شده، مشاهده لیست ورودهای ناموفق و… هم در این افزونه وجود دارد.
نکته: زبان فارسی یکی از زبان هایی است که این افزونه از آن پشتیبانی میکند.

افزونه امنیتی Sucuri Security

افزونه Sucuri Security از بهترین و جامع‌ترین افزونه‌های امنیتی وردپرس موجود در بازار است. این افزونه به وب‌سایت‌های وردپرسی کمک می‌کند تا کاملاً از وب‌سایت خود محافظت کنند. افزونه Sucuri در دو نسخه پولی و رایگان در بازار موجود بوده که هر کدام از این نسخه‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.
افزونه امنیتی Sucuri به‌صورت مرتب وب‌سایت شما را اسکن می‌کند تا از سایت شما در برابر بدافزارها محافظت کند. برخلاف افزونه Wordfence، افزونه Sucuri این کار را از راه دور (به‌وسیله سرورهای خود) انجام می‌دهد. در نتیجه شما برای اسکن سایتتان از منابع هاست یا سرور و یا پایگاه‌ داده‌های خود استفاده نمی‌کنید.
از دیگر مزیت‌های این افزونه در اسکن بدافزارهای از راه دور، این است که تمامی اطلاعات و داده‌ها به‌صورت Sucuri می‌شوند، در نتیجه هکرها قادر نخواهند بود لاگ‌های خود را حذف کنند و ردیابی‌های خود را پوشش دهند؛ زیرا شما همیشه می‌توانید حملات را پیش‌بینی کنید.

پلاگین امنیتی وردپرس iTheme Security

iThemes  از سال 2008 در حال توسعه ابزار وردپرس بوده است. در این میان، Backup buddy پلاگین پشتیبان گیری محبوب وردپرس است که توسط همین کمپانی ارائه شده است. بنابراین اگر شما iThemes Security را نصب کردید، مطمئن باشید که در امنیت کامل هستید، چراکه این افزونه توسط iThemes حفظ و پشتیبانی می‌شود.
iThemes از دسترسی کاربرانی را که قبلاً به وب‌سایت‌های دیگر حمله کرده‌اند، به وب‌سایت شما جلوگیری می‌کند. این کار، محافظت در برابر حملات خشونت‌آمیز را به سطح بعدی منتقل می‌کند. این افزونه همچنین به طور خودکار آدرس IP هایی که تلاش کرده‌اند تا وارد سیستم شما شوند را گزارش می‌دهد و آن‌ها را مسدود می‌کند تا وب‌سایت شما در مقابل آن‌ها محافظت شود.

این افزونه ویژگی‌های دیگری نیز دارد:

1- سایت شما را اسکن می‌کند، بلافاصله گزارش می‌دهد که آسیب‌پذیری‌ها در چه قسمت‌هایی وجود دارند و آن‌ها را در عرض چند ثانیه رفع می‌کند.
2-  از ورود کاربران مزاحم، ربات‌ها و سایر هاست ها جلوگیری می‌کند.
3-  امنیت سرور را تقویت می‌کند.
4-  گذرواژه‌های قوی را برای همه حساب‌های کاربری با حداقل نقش را، الزامی می‌کند.
نسخه حرفه ای این پلاگین، لایه اضافی حفاظتی را به وب‌سایت وردپرس شما ارائه می‌دهد. احراز هویت دو عاملی نیز در این نسخه، به شما امکان می‌دهد کد را از طریق یک برنامه تلفن همراه مانند Authenticator کد های ورود تولید کنید. این کد تولید شده و از طریق ایمیل برای تان ارسال خواهد شد.

افزونه امنیتی Jetpack

این افزونه یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای بالا بردن امنیت یک وب‌سایت وردپرسی به شمار می‌آید. علاوه بر اینکه استفاده از این افزونه راحت است، از امنیت بالایی نیز برخوردار می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید پلاگین‌ها هدف اصلی بسیاری از هکرها برای نفوذ به سایت هستند، از‌ این‌رو استفاده از پلاگین‌های کمتر سطح حمله را کاهش می‌دهد. افزونه Jetpack نسبت به دو افزونه Sucuri و Wordfence قوی نیست، اما برای یک سایت وردپرسی معمولی و کوچک می‌توانید بسیار مفید و کارآمد باشد.
از جمله قابلیت‌های این افزونه می‌توان به مواردی چون به‌روزرسانی خودکار افزونه، حفاظت در برابر حملات مخرب Brute Force، اسکن بدافزارها، مدیریت نظرات اسپم و احراز هویت دو عاملی اشاره کرد. برای افرادی که تازه‌وارد هستند و می‌خواهد به‌صورت حرفه‌ای وردپرس را یاد بگیرند، استفاده از این افزونه مناسب می‌باشد.
همچنین با به‌کارگیری این افزونه شما می‌توانید به‌صورت خودکار نسخه پشتیبانی دریافت کنید. به‌علاوه یک فضای ذخیره‌سازی نامحدود برای بک‌آپ دریافت می‌کنید که برای وب‌سایت‌هایی که تجارت الکترونیک دارند، بسیار مناسب و بزرگ است.
نکته دیگری که باید بدانید این است که هسته وردپرس با اپدیت های منظم تا حد بسیار زیادی ایمن است و امنیت در وردپرس تا بیش از 50 درصد بدون هیچ اقدام خاصی صرفا با رعایت نکات بسیار ساده مثل رمزعبور قدرتمند و استفاده از قالب ها و افزونه های مورد اعتماد تامین می گردد.
بنابراین شاید مهم تر از انتخاب بهترین افزونه امنیتی برای یک وبمستر وردپرسی انتخاب هاست وردپرس ایمن، انتخاب قالب اورجینال وردپرس و پلاگین های قابل اعتماد باشد.
در این پست بخشی از بهترین افزونه های وردپرس را خدمت شما ارائه دادیم البته افزونه های امنیتی بخشی از امنیت وردپرس می باشد و موارد دیگری  نیز می باشند که ارتباط با هاستینگ و … دارد

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت هاست نگار
نام کاربری و یا ایمیل *
رمز عبور *
شماره همراه ( بهمراه 0 ) *
جهت دریافت پیامک های وضعیت تیکت شماره همراه خود را وارد نمایید.
نام کاربری
ایمیل *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *