برترین فریمورک های فرانت اند

5/5
از آنجایی که گزینه های زیادی برای انتخاب طراحان وب سایت وجود دارد، تشخیص بهترین فریمورک فرانت اند مناسب می تواند مشکل باشد. مانند بسیاری از توسعه دهندگان، ممکن است به سمت گزینه های بسیار محبوب و آزمایش شده مانند بوت استرپ و فاندیشن کشیده شوید. پس یک چارچوب جدیدتر اما کمتر شناخته شده ممکن است به طور مؤثرتری با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که در مورد محبوب ترین فریمورک امروزی مطلع شوید.
ممکن است برخی از افراد تصور کنند که فریمورک‌ها و کتابخانه‌ های برنامه نویسی یکی هستند؛ اما در حقیقت این دو تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. کتابخانه‌ها در حقیقت مجموعه‌ای از توابع و کلاس‌ها هستند که هنگام استفاده از آن‌ها، جریان کد نویسی در کنترل برنامه‌نویس است و در حقیقت این برنامه‌نویس است که کدها را فراخوانی می‌کند؛ اما در مقابل هنگام استفاده از فریموورک، کنترل برنامه و فراخوانی کدها بر عهده فریمورک‌ها است.
مجموع کتابخانه‌ها (library) در حقیقت یک فریمورک (framework) را تشکیل می‌دهند و به طور کلی می‌توان گفت فریمورک‌ها کنترل برنامه را در دست می‌گیرند؛ اما در مقابل، کتابخانه‌ها ویژگی‌های محدودتری نسبت به فریمورک‌ها دارند و کنترل برنامه به تمامی در دست برنامه‌نویس است.
در ادامه مهم‌ترین فریمورک‌های front end را نام می‌بریم و ویژگی‌های هر کدام را توضیح می‌دهیم.
Bootstrap
بوت استرپ یکی از فریمورک های CSS می باشد که توسط کمپانی توییتر توسعه داده شده است و یک فریمورک قدرتمند از نوع frontend است که برای طراحی آسانتر و سریعتر به کار گرفته میشود. بوت استرپ به خوبی توانسته خود را به عنوان بهترین ابزار طراحی ریسپانسیو معرفی کند. با آمدن بوت استرپ دیگر نیازی نیست یک پروژه جداگانه برای نمایش بهینه سایت یا اپلیکیشن تان در صفحه نمایش ها کوچکتر در نظر بگیرید. با بوت استرپ این کار براحتی انجام میگیرد.
Angular
فریمورک انگولار، یک فریمورک منبع باز و بر پایه typescript است که اولین بار در سال 2016 توسط گوگل طراحی شد و با آن می‌توان به راحتی اپلیکیشن‌های تحت وب را توسعه داد. از این فریمورک برای طراحی اپلیکیشن لایو و زنده برای وب، موبایل و دسکتاپ استفاده می‌شود.
کمپانی‌های بزرگی مانند Xbox، BMW، Blender و فوربز از این فریمورک برای توسعه اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند. یادگیری این فریمورک در مقایسه با سایر فریمورک‌ها مانند react آسان‌تر است.
Vue.js
یکی از فریمورک های زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت محسوب می شود و برای طراحی رابط کاربری و اپلیکیسن های تک صفحه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این فریمورک را یکی از کارمندان گوگل در سال 2013 به وجود آورد. او می خواست در پروژه هایش از یک فریمورک دیگر که مانند فریمورک انگولار قدرتمند و در عین حال سبک و انعطاف پذیر باشد، استفاده کند. پس تصمیم گرفت فریمورک Vue.js را بسازد.
React
فریم‌ورک react یک فریم‌ورک منبع باز است که اولین بار توسط شرکت فیسبوک معرفی شده است. ری‌اکت یکی از بهترین فریم‌ورک‌های تجربه کاربری یا UI است که توسط بسیاری از برنامه‌نویسان فرانت اند استفاده می‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌های این فریم‌ورک DOM یا Document Object Model است که عملکرد بالایی را به react اضافه کرده است. یادگیری فریم‌ورک react برای افراد مبتدی آسان است و آن‌ها را در حل مشکلات مختلفی که هنگام توسعه اپلیکیشن‌ها رخ می‌دهد، کمک می کند.
Foundation
فریمورکی پیشرفته ، واکنش گرا از نوع فرانت اند است.  این فریمورک  بر اساس پردازنده ی قدرتمند css به نام sass طراحی و ساخته شده است که طراحی foundation  را بسیار سریع و انعطاف پذیر میکند که بتوان تمام جزییات را در آن تغییر داد و به صورت کاملا ماژولار توسعه داد.  Foundation مشکل راست چین بودن rtl برای زبان فارسی را ندارد و می توان مشخص کرد صفحه به چه سبکی چیده شود.
jQuery
جی کوئری یکی از فریمورک های فرانت اند اولیه است که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. صرف نظر از تاریخ انتشار آن، چیزی که آن را متمایز می‌کند، اهمیت آن در فضای فناوری امروزی است. جی کوئری نه تنها استفاده را آسان می‌کند، بلکه نیاز به اسکریپت کدهای جاوا اسکریپت گسترده را نیز کاهش می‌دهد. اساسا، jQuery برای عملیات دستکاری DOM و CSS و تقویت تعامل و عملکرد یک وب سایت استفاده می‌شود.
اگرچه شما قادر به ساخت برنامه‌های تلفن همراه با جی کوئری نیستید، پیشرفت‌های فعلی در jQuery Mobile نشان داده است که مرزهای استفاده گسترش یافته است. علاوه بر این، آخرین توسعه در این چارچوب به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های تلفن همراه بومی‌را با طرح UI مبتنی بر HTML5 – jQuery Mobile ایجاد کنند. علاوه بر این، jQuery مرورگر پسند است و از مرورگرهایی که شما قصد استفاده از آنها را دارید پشتیبانی می‌کند.
Emberjs
این فریمورک که اولین بار در سال 2011 معرفی شده است، ویژگی‌هایی مشابه فریمورک انگولار دارد. با ember می‌توان برنامه‌های کاربردی پیچیده برای موبایل و وب‌سایت‌ها را توسعه داد. البته گفتنی است که این فریمورک یکی از سخت‌ترین فریمورک‌ها برای یادگیری است. می‌توانید با Ember.js برنامه‌های چندوجهی وب و موبایل بسازید و انتظار داشته باشید که طراحی مؤثر آن نگرانی‌ها را برطرف کند. با این وجود، منحنی یادگیری Ember یکی از معدود کمبودهای آن است. این فریمورک یکی از چالش برانگیزترین
چارچوب‌های وب UI برای یادگیری به دلیل ساختار معمولی و سفت و سخت آن است. جامعه توسعه دهندگان آن نسبتاً جدید و ناشناخته است. هر کسی که در اختصاص زمان برای کسب دانش خود محدودیتی ندارد، می‌تواند آن را بیاموزد.
موقعیت های شغلی در حوزه برنامه نویسی فرانت اند
در این قسمت لیستی از محبوب ترین عنوان های شغلی برنامه نویس های فرانت اند را آماده کرده ایم.
1. برنامه نویس فرانت اند
این عنوان، فردی را توصیف میکند که مهارت هایی در زمینه Html, Css, Javascript دارد و میتوانداز این مهارت ها در بستر وب استفاده کند.
2. برنامه نویس جاوا اسکریپت
وقتی در عنوان این شغل، برنامه نویس جاوا اسکریپت دیده میشود، یعنی فرد خواهان این شغل باید یک برنامه نویس حرفه ای جاوا اسکریپت باشد و سالها در بخش کار کرده باشد.
3. برنامه نویس HTML, CSS
برنامه نویس HTML, CSS شخصی است که به تکنولوژی های HTML, CSS تسلط کامل دارد.(به استثنای جاوا اسکریپت)
4. طراح وب (UI,UX)
طراح وب شخصی است که علاوه بر داشتن مهارت های فرانت اند (HTML, CSS) دارای مهارت های طراحی بصری و طراحی تعاملی نیز هست. معمولا برای طراحی بصری از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و امثال آن استفاده میشود.
5. برنامه نویس فرانت اند موبایل و تبلت
این عنوان شخصی را توصیف میکند تجربه طراحی پروژه هایی را دارد که فقط در موبایل و تبلت اجرا میشوند.
با بررسی در مورد بهترین فریمورک‌های فرانت اند، می‌توانیم متوجه شویم که بازار با تنوع بسیار زیادی از فریمورک‌ها پر شده است. و آنچه مهمتر است، این است که توسعه دهندگان این امکان را دارند که از میان نوآوران برتر انتخاب کنند.
برای یادگیری برنامه‌نویسی فرانت اند بهتر است ابتدا زبان‌های برنامه‌نویسی javascript، css و html را یاد بگیرید و بسته به پروژه‌ای که می‌خواهید انجام دهید، یک فریمورک مناسب نیز برای خودتان انتخاب کنید و روی آن تسلط کافی را پیدا کنید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت هاست نگار
نام کاربری و یا ایمیل *
رمز عبور *
شماره همراه ( بهمراه 0 ) *
جهت دریافت پیامک های وضعیت تیکت شماره همراه خود را وارد نمایید.
نام کاربری
ایمیل *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *