لینک شکسته چیست ؟

5/5
یک وب سایت بهینه شده به مرور زمان تعداد صفحات سایت خود را افزایش می دهد. این امری اجتناب ناپذیر است! چه محتواها، پست های وبلاگ، چه صفحات محصول و غیره باشد، همچنان انباشته خواهند شد. اغلب اوقات، محتوایی که چند سال پیش منتشر شده است فراموش می شود و برخی از این لینک ها یا به صفحه دیگری منتقل شده اند یا دیگر وجود ندارند! به چنین لینک هایی که وجود نداشته باشند یا خطای 404 نشان دهند، لینک شکسته (broken links) می گویند.
broken links خطاهای ناامید کننده ای هستند که باید فوراً برطرف شوند. بیایید نگاهی به برخی از راه‌هایی بیندازیم که یک لینک شکسته می‌تواند بر سایت شما تأثیر بگذارد. بخشی از وظایف روزانه کارشناس SEO است. ممکن است broken links تاثیر کمی داشته باشند! اما در سئو، هر تعداد بهینه سازی مهم است. این بهینه سازی ممکن است شامل بازگشت به یک پست از وبلاگ منتشر شده، از 5 سال پیش فقط برای جایگزینی یک لینک باشد. کار بسیار آسانی به نظر می رسد. اما گاهی اوقات ممکن است طاقت فرسا باشد. زیرا ممکن است خیلی سریع روی هم جمع شوند! در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید این لینک های شکسته چگونه بر سئو تاثیر می گذارند و چگونه باید با آنها برخورد کنید.
لینک شکسته (broken link) چیست؟
لینک های شکسته لینک های موجود در یک صفحه وب به یک صفحه دیگری هستند، که به دلایل مختلف دیگر قابل دسترسی نیستند. شایع ترین دلیل این است که صفحه ای که به آن لینک داده شده، دیگر وجود ندارد (خطای 404). دلایل دیگر عبارتند از غلط املایی در URL، محدودیت دسترسی مالک وب سایت به صفحه، یا مشکل داشتن وب سایت در سرور هستند. لینک های شکسته نیز می توانند لینک های داخلی یا لینک های خروجی باشند.
علت هرچه که باشد، لینک های شکسته خطاهای ناامید کننده ای هستند که باید فوراً برطرف شوند. بیایید نگاهی به برخی از راه‌هایی بیندازیم که یک broken link می‌تواند بر سایت شما تأثیر بگذارد. خطا های ناامید کننده ای که باید فوراً برطرف شوند.
لینک شکسته داخلی :
همانطور که عرض کردیم ، اگر یکی از صفحه های سایتتان به یک صفحه دیگر از سایت لینک بدهید ، این یک لینک داخلی می باشد . حال این که اگر لینک داده شده ای بخواهد به صفحه ۴۰۴ برسد این لینک شکسته داخلی می باشد!
گوگل عاشق ارتباطات می باشد و یعنی عاشق این است که وقتی به سایت شما وارد می شود بتواند به کمک لینک ها داخلی که باعث ارتباط صفحه های مختلف با هم بشودند و در کل سایت برای خودش بگردد و وقتی لینک های شکسته را در این وسط مشاهده میکند طبیعی است که رتبه سایتتان با افت مواجه بشود.
لینک شکسته خارجی (External Broken Link)
لینک خارجی، همان طور که از نامش پیداست، به یک صفحه در خارج از سایت لینک می دهد.
زمانی که کاربر بر روی یک لینک در یک سایت کلیک می کند و به خارج از آن هدایت می شود، لینک خارجی وجود دارد که در صورت مواجه شدن با خطای ۴۰۴، لینک شکسته است.
این اتفاق زمانی میفتد که سایتی که به آن لینک داده اید، صفحه خود را پاک کرده باشد، آدرس خود را عوض کرده باشد و مواردی از این دست.
broken links در وب سایت شما از دو جهت می توانند مضر باشند.
  1. لینک های شکسته تجربه کاربری بدی را ایجاد می‌کنند. وقتی کاربران روی لینک ها کلیک می‌کنند و به خطاهای 404، یا بن بست می‌رسند، ناامید می‌شوند و ممکن است هرگز برنگردند.
  2. broken links تلاش‌های سئوی شما را بی‌ارزش می‌کنند. لینک‌های شکسته جریان ارزش لینک را در سراسر سایت شما محدود می‌کنند. این نکته بر رتبه‌ بندی تأثیر منفی می‌گذارد.
برای جلوگیری از این مشکلات احتمالی، باید به طور دوره ای لینک های خراب و شکسته در کل وب سایت خود را بررسی کنید. بنابراین در اینجا یک راهنمای جامع برای کمک به شما در یافتن و تعمیر broken links در سراسر وب سایت خود آورده شده است.
تاثیر لینک‌های شکسته Broken link در سئو سایت
الگوریتم‌های گوگل به لینک‌های موجود در طراحی سایت بسیار اهمیت می‌دهند چرا که دوست دارند تا کاربران با مواجه با لینک‌های شما به مشکلی بر نخورند اگر الگوریتم‌های گوگل با لینک‌های شکسته مواجه شوند رتبه طراحی وب سایت شما را کاهش می‌دهند. فرض کنید زمانی که کاربران با لینک‌های شکسته در طراحی وب سایت شما مواجه شوند دیگر رقبت خاصی به بازدید از طراحی سایت شما نمی‌کنند و سراغوبسایت‌های دیگری می‌روند بنابراین وجود لینک‌های مناسب در سئو و رتبه گرفتن سایت شما بسیار موثر است.
لینک های شکسته دروردپرس
همانطور که می‌دانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از ابزارهایی می‌باشد که به راحتی از طریق آن می‌توان به ساخت سایت‌های بسیاری مانند طراحی سایت املاک، طراحی سایت خبری، طراحی سایت بیمه و… پرداخت. همچنین برای انجام هر کاری می‌توان تنها با افزودن پلاگین مربوطه کارهای مورد نظر را پیش برد. همچنین برای چک کردن لینک‌ها و یافتن لینک‌های شکسته می‌توان با افزودن پلاگین اختصاصی آن به راحتی لینک‌های شکسته یا Broken Link ها را پیدا کرد. با استفاده از افزونه Broken link checker می‌توانید اقدام به پیدا کردن لینک‌ها کنید پس از این که این پلاگین را نصب و فعال کردید می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات و صفحه Link Checker به صورت خودکار شروع به بررسی طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی شما می‌نمایند.
رفع خرابی لینک های خارجی
لینک خارجی هر لینکی از وب سایت شما به وب سایت دیگر است. بسیاری از وب‌مسترها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که فکر می‌کنند لینک‌های خارجی شکسته اهمیتی ندارند!!! زیرا به نرخ پرش خود یا زمان روی معیارهای سایت آسیب نمی‌رسانند. با این حال، لینک های خارجی شکسته هنوز برای وب سایت شما فاجعه آمیز هستند. به کاربران می گوید که شما قابل اعتماد نیستید. تعداد زیاد لینک های خارجی شکسته نیز سیگنال هایی را به گوگل ارسال می کند که سایت شما قدیمی است و می تواند برای رتبه بندی مضر باشد.
  1. فقط لینک شکسته را به طور کامل حذف کنید.
  2. broken links را با یک لینک معتبر جایگزین کنید.
رفع خرابی لینک های داخلی
برخلاف پیوندهای خارجی، شما کنترل کاملی بر پیوندهای داخلی دارید. با راه اندازی روش های مناسب، می توانید از لینک های شکسته در وب سایت خود جلوگیری کنید. اگر یک لینک خراب در وب سایت خود پیدا کنید، مشکل بزرگی است. این به سئوی شما آسیب می رساند، باعث کاهش اعتماد می شود و نرخ تبدیل شما آسیب می بیند. 4 راه برای رفع شکستگی لینک های داخلی وجود دارد.
1. آیا اشتباه تایپی در url دارید؟
یکی از دلایل رایج شکستن لینک های داخلی اشتباهات تایپی در url است. ببینید آیا خطای 404 به دلیل غلط املایی است، آن را برطرف کنید. مشکل حل شد!
2. صفحه را دوباره درست کنید
این بهترین راه حل برای رفع لینک های شکسته از نظر سئو است. به خصوص اگر صفحه از دست رفته دارای بک لینک هایی باشد که به آن اشاره می کنند. با این حال، این به معنای کار بیشتر است. شما باید صفحه را دوباره ایجاد کنید. و در برخی موارد، ایجاد مجدد صفحه حذف شده منطقی نیست. مثلاً اگر صفحه برای محصولی باشد که دیگر ارائه نمی کنید.
3. تغییر مسیر یا redirect
استفاده از ریدایرکت های 301 روشی است که گوگل برای رفع لینک های داخلی خراب توصیه می کند. در حالت ایده آل، شما به صفحه ای با محتوای مرتبط هدایت می شوید. مانند یک پست مرتبط یا یک صفحه دسته یا برچسب یا به عنوان آخرین راه حل به صفحه اصلی تغییر مسیر دهید. redirect پیوندهای داخلی شکسته کمی زمان می برد، اما باعث می شود که لینک جریان پیدا کند و بازدیدهای بیشتری از صفحه برای شما به ارمغان بیاورد. این روش برای سئوی شما خوب است.
4. broken links را حذف کنید
این ساده ترین روش برای مقابله با لینک های داخلی شکسته است. نکته منفی این است که شما فرصتی برای افزایش بازدید از صفحه، زمان حضور در سایت و ارسال بک لینک را از دست می دهید. broken links را فقط در صورتی حذف کنید که واقعاً برای سایت شما مهم نیست.
 
وجود لینک شکسته در محتوای سایت شما می‌تواند تاثیر مخربی در کیفیت محتوای صفحات شما داشته باشد. بنابراین اصلاح و یا حذف این لینک‌ها ضروری است و باید همیشه به این مسئله توجه کنیم. شناسایی لینک های شکسته به کمک ابزار‌ها کار ساده‌ای است و می‌توان با پیدا کردن مبدا لینک، محتوای مورد نظر را پیدا کرد و لینک شکسته آن را حذف کرد. به صورت ماهانه سایت خود را چک کنید تا هر گونه خطای 404 را مشاهده کنید. پس از بررسی اینکه چرا در سایت خود دچار خطای 404 شدید، اقدام به حل و فصل آن کنید. به ارور های 404 این اجازه را ندهید، که روی سایت و زحمات شما تاثیر منفی بگذارند.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت هاست نگار
نام کاربری و یا ایمیل *
رمز عبور *
شماره همراه ( بهمراه 0 ) *
جهت دریافت پیامک های وضعیت تیکت شماره همراه خود را وارد نمایید.
نام کاربری
ایمیل *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *